U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Menu

Klantenservice | Veel gestelde vragen

klantenservice

Meest gestelde vragen

Over ons

Wie is Sanitair Super Shop?

Wij zijn SanitairSuperShop.nl, jouw sanitair expert op het gebied van badkamers, toiletten, tegels en alles wat daar mee te maken heeft. Bij ons vind je A-kwaliteit sanitair, tegels, badkamers, toiletten, douches, kranen, douchewanden en douchecabines voor elk budget! Maar wat we belangrijker vinden: De juiste plek voor eerlijk advies, uitstekende service en uitgebreide keus in de producten. Wij vinden voor elk budget een passende oplossing samen met jou!


Waar zit jullie showroom?

De showroom van SanitairSuperShop.nl vind je in Almere. Hiervoor hebben we ruim 700 m2 de ruimte om jou voldoende keuze te geven voor je nieuwe badkamer, toilet of vloer. Je kunt hier de nieuwe collecties zien, veel trendy showroom badkamers en toiletten bekijken om inspiratie op te doen en uiteraard zijn we hier ook zelf elke dag te vinden voor een leuk gesprek of advies op maat.


Zijn jullie echt super?

Jazeker, we hebben een super groot assortiment voor super scherpe prijzen!


Waar moet ik tijdens Corona rekening mee houden?

Onze showroom is geopend. Wij houden ons altijd aan de maatregelen van het RIVM. Wanneer deze gelden, houden wij ons hier ook aan in de showroom, bij afspraken en bij leveringen. Je kunt onze openingstijden en ons adres hieronder vinden onder het nderwerp showroom. 

Door Corona hebben wij soms te maken met vertraagde levertijden. De voorraden en logistieke processen hebben in deze periode voor nog al wat oponthoud gezorgd. De levertijden proberen wij zo specifiek mogelijk te melden onder de desbetreffende producten, echter kan het zijn dat enkele bestellingen niet altijd volgens schema binnen komen. Dit kan te maken hebben met het transport of onvoorziene vertragingen. 


Showroom

Waar kun je ons vinden en wat zijn de openingstijden?

Je kunt ons vinden op het volgende adres:

Adres: Markerkant 10 huisnr: 132C

Postcode: 1316 AL Almere

Telefoonnummer: 085-0479103

 

Onze showroom en klantenservice is geopend van:

Maandag: 09.00 – 17.00 uur

Dinsdag: 09.00 – 17.00 uur

Woensdag: 09.00 – 17.00 uur

Donderdag: 09.00 – 17.00 uur

Vrijdag: 09.00 – 17.00 uur

Zaterdag: 10.00 – 16.00 uur

Zondag: Gesloten


Hebben jullie alle producten van de webshop ook in de showroom?

De webshop staat boordevol met A-kwaliteit sanitair, tegels, badkamers, toiletten, douches, kranen, douchewanden en douchecabines. Allemaal met zorg in de juiste categorie geplaatst en voorzien van belangrijke informatie om je goed op weg te helpen naar in jou zoektocht. Natuurlijk snappen wij als geen ander dat je sommige producten gewoon in het echt wilt zien. Geen punt! In onze showroom van ruim 700 m2 kan je de meest hardlopende en populaire producten komen bewonderen en voelen.

We hebben helaas niet alle 24.000+ online producten van de webshop, fysiek in de showroom. Mocht je iets gezien hebben op de webshop en wil je dit graag in het echt zien? Bel of mail dan naar onze klantenservice voor dat je hier heen komt, om te vragen of we het specifieke product hier in de showroom hebben staan.


Kan ik producten ophalen in de showroom?

Je bestelling ophalen in onze showroom, kan uiteraard ook. Afhalen is helemaal gratis! Kies dan bij het bestellen de optie: Afhalen te Almere. Zodra je bestelling in ons magazijn gereed staat om af te halen, ontvang je van ons hiervoor een mail. Hierin staat duidelijk vermeld wanneer je deze kan komen afhalen. We verzoeken je, bij afhalen van een order, het bestelnummer bij de hand te houden, zodat we je snel kunnen helpen.


Bestellen

 

Waar vind ik de bestelstatus?

Wij vermelden bij ieder product op onze webshop wat de verwachte levertijd is. Wij proberen deze levertijden zo accuraat mogelijk op de webshop te zetten zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Hou dus deze verwachte levertijd aan.

Heb je vragen over je bestelling of de status van je bestelling, bel of mail dan naar onze klantenservice en hou je ordernummer bij de hand, dan kunnen wij meteen zien wanneer jij de bestelling thuis kunt verwachten.


 

Waar vind ik mijn bestel/order nummer?

Deze ontvang je van ons via een mail. Nadat je de bestelling hebt geplaats krijg je van ons een bevestigingsmail met daarin een bestel- of ordernummer.


 

Kan ik bij jullie ook een complete badkamer online bestellen?

We hebben alle producten op de webshop om jouw ideale en complete badkamer af te leveren. Echter is een complete badkamer niet zo 1,2,3 samengesteld en komen hier vaak heel veel dingen bij kijken. Daarom gaan we graag met je om de tafel om al je wensen te realiseren.

Wij adviseren je om een afspraak met ons te maken voor een complete badkamer of toilet, om een vrijblijvende offerte of een realistisch 3D ontwerp van jouw badkamer aan te vragen. Neem dan contact met ons op via de mail en stuur mail en stuur hierin; je naam, telefoonnummer en de dag van voorkeur en dan plannen wij een afspraak met je in.

 Om je zo goed mogelijk te adviseren voor een offerte of een 3D ontwerp, willen we graag een aantal dingen van je badkamer weten, waaronder:

  • De afmetingen van de lente, breedte en hoogte.
  • Is het nieuwbouw of verbouw?
  • De locatie en afmetingen van een raam en/of deur, denk hierbij aan de afmeting van ramen en deuren, maar ook de afmetingen van de kozijnen en de afstand van de vloer tot de muur en vloer.
  • De ondergrond van de muren: zijn deze gemaakt van iton, beton of gips?
  • Waar bevinden zich de uitloop van de leidingen?
  • Om een helder beeld te krijgen, zouden wij ook graag een paar duidelijke foto’s zien van de huidige situatie.

Bieden jullie ook complete badkamers inclusief montage?

Het antwoord op deze vraag is nee, helaas! We bieden allee producten aan en geen montage of installatie. Echter hebben wij wel een fijne samenwerking met een aantal aannemers en klusbedrijven die we van harte aanraden of een samenwerking voorstellen. Wil je hier meer informatie over, stuur dan een mail naar klantenservice@sanitairsupershop.nl.


Ik heb de bevestigingsmail van mijn bestelling nog niet ontvangen, wanneer krijg ik deze mail?

Deze sturen wij meestal direct na het plaatsen van de order. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan eens bij je spam/reclame postvak van je email. Soms verdwijnen onze bevestigingen mail in deze mappen. Mocht je daar ook geen orderbevestiging hebben gekregen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@sanitairsupershop.nl en dan checken wij of je bestelling goed bij ons binnen is gekomen en ontvang je alsnog deze mail van ons.


Ik heb geen factuur ontvangen?

De factuur wordt automatisch meegezonden. We mailen een orderbevestiging, een factuur, een order status en een verzendstatus. De factuur mailen we automatisch mee, maar heb je deze niet ontvangen? Kijk dan eens bij je spam/reclame postvak van je email. Staat hij daar ook niet? Mail dan je verzoek naar klantenservice@sanitairsupershop.nl en wij mailen hem direct.


Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Heb je een verkeerd product besteld of is je bestelling niet meer nodig? Dan kun je deze annuleren door een mail te sturen naar: klantenservice@sanitairsupershop.nl. Voor het annuleren van je bestelling hebben wij een schriftelijke bevestiging nodig. Bellen is daarom voor deze handeling niet handig.

Wanneer je order al is verzonden kun je de order helaas niet meer annuleren omdat deze dan is geleverd is aan ons transportbedrijf of vervoerders en dan zit jouw pakket al bij hun in de sorteer proces. Als dit het geval is, dan heb je van ons al een verzend mail ontvangen of een track and trace. Je kunt dan na ontvangst van het pakket, je bestelling uiteraard retour sturen.


Ik heb mijn bestelling al gedaan, maar ik wil er nog iets bij bestellen of ik ben iets vergeten?

Stuur ons een mail naar klantenservice@sanitairsupershop.nl met je ordernummer van je (eerste) bestelling, het product (de naam of het artikelnummer) wat je erbij wilt bestellen en wij maken je huidige order compleet. We sturen je dan een betaalverzoek via de mail. Zodra deze betaald is voegen wij het desbetreffende product toe aan je order.

Is de waarde van het tweede product hoog genoeg zodat u geen verzendkosten hoeft te betalen, dan kunt u het beste een nieuwe order plaatsen met bijvoorbeeld een notitie dat deze bij de vorige order kan (met het bijpassende ordernummer in de notitie).


Ik heb een product van Sanitair Super Shop, goedkoper gezien bij de concurrent?

Dat kan, we verkopen soms dezelfde producten. Wij proberen altijd de goedkoopste te zijn. Mocht je een product hebben gevonden die online goedkoper is bij de concurrent, mail dan deze link plus de prijs van de concurrent naar klantenservice@sanitairsupershop.nl. Wij gaan dan kritisch kijken of dit het zelfde product is, denk hierbij aan de kleur, afmeting, materiaal en wij gaan kijken welke concurrent dit is, sommige beschouwen wij niet als concurrent omdat dit geen speciaalzaken zijn (bijvoorbeeld bouwmarkten etc.) of concurrenten die korting geven op volume, wanneer je er bijvoorbeeld 3 stuks koopt. (Dan is de prijs op google heel laag, maar niet realistisch). Dit bedtreft online prijzen, geen showmodellen of kortingen op gehele offertes van concurrenten. Als het product online ergens anders daadwerkelijk goedkoper is, proberen we je daarin tegemoet te komen.


Betalen

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Heb jij het product gevonden waar je naar zocht? Dan kun je op verschillende manieren betalen, één van deze opties kun je aanvinken in de betaalpagina tijdens het bestelproces:

  • Pinnen of contant (in de showroom)
  • Ideal
  • Paypal
  • Bankoverschrijving
  • AfterPay
  • Rembours

Wil je meer weten over de desbetreffende betaal methode? Klik dan hier voor meer informatie.

Alle prijzen op de webshop zijn inclusief 21% BTW. Dit is de prijs die zichtbaar is in de winkelmand. De verzendkosten worden pas berekend op het totaal van je bestelling en staan vermeld onderaan in de winkelmand.


Ik ben een Belgische klant waar moet ik dan rekening mee houden bij het betalen?

Heb je een Belgische bankrekening of woonadres dan kun je helaas niet voor optie afterpay kiezen. AfterPay kan alleen gebruikt worden in Nederland omdat België gebruik maakt haar eigen AfterPay systeem. Voor onze Belgische klanten is AfterPay niet mogelijk, maar is het alleen mogelijk om je bestelling te betalen via IDeal, PayPal of via een bank overschrijving.

Heb je een zakelijke Belgische bankrekening en een zakelijk adres van jou bedrijf, dan kun je het Belgische BTW nummer vermelden in de notities.


Ik heb een vraag over mijn betaling?

Mail of bel dan naar onze klantenservice, dan kunnen wij voor jou kijken of de order en de betaling goed is ontvangen en wat de status is.  


Kan ik veilig online betalen?

Absoluut, alle online betalingen worden veilig afgehandeld door MultisafePay. Deze bevat professionele beveiliging met data encryptie en fraude protectie. MultisafePay maakt het mogelijk om op een veilige manier te betalen met Ideal, PayPal, Creditcard, AfterPay of met een bankoverschrijving.


Is achteraf betalen ook mogelijk?

Ja, dat kan via de betaalmogelijkheden van AfterPay. Hiermee heb je een termijn van 14 dagen na het plaatsen van de order waarna je de bestelling betaald. Maak hiervoor een account aan bij PayPal en de betaling gaat dan achteraf via PayPal.


Bezorgen of afhalen in de Showroom

Wat is de status van mijn bestelling?

De levertijd kan per product verschillen, deze staat altijd bij het product vermeld. De levertijden vermelden wij zo specifiek mogelijk om zo accuraat mogelijk aan te geven wanneer jij je pakket kan verwachten. Wij doen er alles aan om deze levertijden na te streven. Echter zijn wij soms ook afhankelijk van leveranciers, transporten en fabrikanten. Mede door Corona kunnen hier soms vertragingen zijn opgelopen en kunnen wij uit overmacht niet altijd voldoen aan de aangegeven levertijden.

Als een product op het moment van bestellen op voorraad staat maar de levertijd tussendoor wordt aangepast door de leverancier, transport of fabrikant, dan nemen wij contact met je op om de status van je bestelling door te geven.

Let op:je bestelling wordt uitgeleverd wanneer wij je bestelling compleet hebben, wij wachten dus met uitleveren tot het product met de langste levertijd binnen is. Dus mocht je meerdere producten hebben kan het iets langer duren dan de aangegeven levertijd.


Mijn bestelling zou vandaag bezorgd worden, maar ik heb nog niks ontvangen?

Wij proberen altijd de levertijden op de webshop aan te houden. Echter zijn wij soms afhankelijk van externe partijen zoals een transport- of pakketservice en kunnen wij de levertijden niet altijd waarborgen. Zodra wij je bestelling bij hen hebben afgeleverd, hebben wij geen controle meer op eventuele vertragingen die zich kunnen voordoen. Dit komt door Corona en bij transporten vaker voor. Ook kan het bij drukte en/of feestdagen gebeuren dat pakketten hierdoor 1 á 2 dagen later bezorgd worden. 

Mocht de levertijd 1-3 dagen zijn en je hebt na 3 dagen geen product ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@sanitairsupershop.nl of bel ons op tel: 085-0479103


Welke verzendmethodes zijn er?

  • Via een pakketservice PostNL
  • Via een transportbedrijf
  • Via onze eigen bezorgers
  • Direct via onze leveranciers
  • Of je kan je bestelling zelf ophalen in onze showroom tijdens onze openingstijden

 

Krijg ik een Track and trace?

Wanneer je bestelling ons magazijn verlaat met de desbetreffende pakketservice, in de meeste gevallen PostNL, dan krijg je van ons een verzendmail met daarin het track and trace nummer. Deze kun je dan invoeren op www.postnl.nl om zo je pakket te volgen.

Bestellingen die door onze transporteurs verzonden worden, hebben geen track en trace nummer. Voor deze leveringen word je van te voren gebeld of krijg je een bericht voor de verwachtte levertijd. Dit kan soms ook een uur van te voren zijn op de afgesproken dag. Deze plannen we dan van te voren met je in om te kijken welke dag voor jou het beste uitkomt.


Wat zijn de verzendkosten?

De verzenkosten zijn geheel afhankelijk van het product, het formaat en het gewicht. Hieronder kun je een schema vinden met de verzendkosten. Bestel je boven een bepaald bedrag (zie het schema hieronder), dan betaal je geen verzendkosten. Heb je vragen over de verzenkosten kun je contact opnemen met onze klantenservice.


 

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Als je de bestelling op een ander adres wil hebben dan het aangegeven adres van je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Mocht je pakket nog niet verzonden zijn of met de transporteur mee zijn, dan kunnen wij deze mogelijk nog wijzigen. Zodra deze in de sorteerprocessen zit, is dit helaas niet meer mogelijk.


Kan ik mijn bestelling ophalen in de showroom?

Jazeker, dat vinden we juist gezellig! Klik in het bestelproces op de optie: Afhalen te Almere. Dit scheelt soms ook veel geld bijvoorbeeld bij het bestellen van tegels. Je krijgt van ons dan een mail wanneer je bestelling binnen is en je kan het bij ons aan de markerkant 10 – huisnummer 132 C komen ophalen. Je zet de auto gemakkelijk bij ons voor de deur of je kan aan de achterkant naast ons magazijn parkeren, zodat je de bestelling meteen in je auto kunt zetten. 


 

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Ja dit is mogelijk, naar België bijvoorbeeld. Dan komen er uiteraard verzendkosten bij. Wil je het graag naar het buitenland laten opsturen of wil je precies weten wat de verzenkosten zijn? Neem dan contact met ons op via onze klantenservice.


Retourneren

Kan ik mijn product ook retourneren in de showroom in Almere?

Jazeker. Wij vragen je dan om het retourformulier uit te printen en ingevuld mee te nemen met alle juiste informatie, zodat wij de juiste gegevens hebben en jouw geretourneerde product sneller kunnen verwerken.

Showroom modellen die voor een vlijmscherpe prijs worden aangeboden, kunnen niet geretourneerd worden. Zoals het product in de showroom staat, wordt deze ook aangeboden. Eventuele montageschade doordat het product in de showroom heeft gehangen is dan van te voren al bekend. In onze showroom hangen alleen nieuwe en ongebruikte producten.


Wat is mijn retour termijn?

Producten die je in de webshop of showroom hebt gekocht, kun je binnen 14 kalenderdagen retourneren.


Waar moet ik op letten als ik mijn bestelling retourneer?

Is je product niet naar wens en wil je het product retour sturen? Dan zijn onderstaande punten belangrijk:

  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd geweest.
  • Het product is nog compleet, in de originele staat en in de originele verpakking.
  • Het retour formulier met alle correcte gegevens zit bij de verpakking in.
  • Het product is juist verpakt en verzonden.
  • Het product is binnen 14 dagen retour.

Als een retourzending, gebruikt, beschadig of gemonteerd is nemen wij deze niet meer retour.


 

Wat is het retour adres?

Je kunt ons vinden op het volgende adres:

Adres: Markerkant 10 huisnr: 132C

Postcode: 1316 AL Almere

Telefoonnummer: 085-0479103


Krijg ik een retour label?

De verzendkosten voor het retourneren van een product zijn voor eigen rekening. Deze kosten variëren door het gewicht en de afmeting van het pakket. Bij het retourformulier die je hier kunt downloaden zit een adres label. Dit adreslabel kun je op je pakket plakken en het retourformulier kun je bij je pakket in de doos doen, zodat wij weten van wie en waarom we dit product retour krijgen.


 

Wanneer krijg ik mijn geld terug van mijn geretourneerde product:

Als wij het product hebben ontvangen streven wij ernaar om binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het product terug te storten naar het bankrekeningnummer van de bestelling.

Heeft u de producten in de showroom gekocht? Streven wij er ook naar om binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug te storten naar de bankrekening van de bestelling. LET OP: bij het retourneren in de showroom, of producten die je hebt gekocht in de showroom, is het belangrijk dat jouw bankrekeningnummer en naam duidelijk op het retourformulier staat zodat wij het bedrag kunnen overmaken.

Afhankelijk van de staat van het product en verpakking die je retour naar ons stuurt, vergoeden wij het aankoop bedrag van uw bestelling. Echter zijn wij genoodzaakt om met eventuele schade of gebruikssporen een deel of helemaal geen vergoeding te terug te geven. Heb je meerdere producten besteld, maar retourneer je slechts een deel van de bestelling? Dan vergoeden wij enkel de productprijzen van de retour gestuurde artikelen.


Wat als mijn artikel al beschadigd geleverd is?

Dat is vervelend. We gaan erg zorgvuldig met de producten om, echter kan er tijdens het transport of vanuit de fabriek iets fout zijn gegaan. Wanneer je een product ontvangt, geven wij altijd 48 uur de tijd om te controleren of het product niet kapot of beschadigd is. Binnen dit tijdsbestek kunnen wij mogelijk nog achterhalen waar het fout is gegaan. Daarna is het voor ons heel moeilijk om uit te zoeken wanneer en hoe dit is gebeurd.

Wij controleren alle producten voor dat we ze verzenden of met transport mee laten gaan. We hebben helaas geen invloed op hoe er met onze producten word omgegaan bij een logistiek centrum of een sorteerproces.

LET OP: Bij ontvangst van je producten is het dus belangrijk om meteen je producten te controleren bij ontvangst. Doe dit dus ook binnen 48 uur en ook bij nieuwbouw projecten waarbij producten soms eerst naar een opslag gaan.

Heeft u wel binnen de 48 uur een beschadiging ontdekt? Meld dit dan in een email aan klantenservice@sanitairsupershop.nl met duidelijke foto’s, een omschrijving en je ordernummer. Dan gaat onze klantenservice uitzoeken wat er gebeurd is.


 

Kan ik mijn product ook ruilen voor een ander product van de webshop of showroom?

Wil je een product omruilen voor een andere maat, of kleur of een ander product. Dan kan dit ook binnen 14 dagen. Heb je hier vragen over of heeft het product dat je wil omruilen een langere levertijd, mail of bel dan met onze klantenservice.


Garantie

Hoe lang heb ik garantie op een product?

Dit is afhankelijk van het product en/of het merk. De garantie staat altijd onder het product bij de specificaties vermeld. Dit is per product verschillend.


 

Mijn garantie is verlopen maar mijn product gaat nu kapot?

De garantie heeft te maken met het materiaal, kleur, merk of productsoort. Deze fabrieksgaranties worden geleverd door de leveranciers en hier hebben wij geen invloed op. Wij hanteren de langst mogelijke garantie termijn en zodra deze is verlopen kunnen wij helaas ook geen beroep meer doen op de leverancier of fabrikant.


Staat jouw vraag er niet tussen of wil je ons graag persoonlijk spreken? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!